Noch was unklar? Dann in unserem Forum nachfragen
Zum Original-Thread / Zum Color Grading / Color Correction / Farbkorrektur-Forum

Infoseite // Creating the look for Netflix’s ‘Tribes of Europa



Frage von Frank Glencairn:


n this exclusive discussion, FilmLight interviews the talent behind the new sci-fi TV series from Netflix. Released on February 19, Tribes of Europa tells the story of three siblings fighting for survival in a future Europe.

Join Colourist Stephan Kuch from PANOPTIMO and DoP Christian Rein as they talk about their long-term creative relationship, as well as their collaboration on Tribes of Europa – from defining the workflow, to creating the look and feel of a Europe in which technology has collapsed and microstates are at war.

The presentation covers:

- An introduction to Tribes of Europa
- The visual concept and look of the show: from shooting to final colour
- Behind the workflow and its technical requirements - including interaction between VFX, on-set dailies, and final look enhancement in post
- Managing the data from on-set to finishing
- Audience Q&A
Leider kann man den Clip nicht hier einbetten, wen es interessiert - auf der Website anschauen.

https://www.filmlight.ltd.uk/store/watc ... =521822858

Space


Antwort von roki100:

"Frank Glencairn" hat geschrieben:
Leider kann man den Clip nicht hier einbetten, wen es interessiert - auf der Website anschauen.
Auf Teilen klicken und den Link kopieren....

https://vimeo.com/521822858

Space


Noch was unklar? Dann in unserem Forum nachfragen
Zum Original-Thread / Zum Color Grading / Color Correction / Farbkorrektur-Forum

Antworten zu ähnlichen Fragen //


Creating the look for Netflix’s ‘Tribes of Europa
Netflix: 350 Millionen Euro Gewinn und Kritik an 30% Quote in Europa
Netflix und Co - 30% Europa Quote
creating a moving border with a PNG in After Effects
LVX AURORA VISTA Primes - Re-Housing und Vintage Tuning jetzt auch in Europa
Keine AI für Apple in Europa
Netflix beteiligt Kreative an deutschen Netflix-Produktionen
Wie wählt Netflix seine Kameras aus? Ein Blick hinter die Kulissen des Netflix Messlabors
Videoeinstellungen A7 III für diesen Look...
Phantom LUTs - ARRI Look für S-log3
Sharp 8K Micro Four Thirds Camera – Prototype First Look and Interview
Informationstheorie - einfach erklärt: "An Intuitive Look at the Basics of Information Theory"
Comic Look?
Colourlab Ai 1.1 bringt KI Farbkorrektur per Look Designer für DaVinci Resolve
SIGMA fp L - Cinematic Look
Profi-Look für Interviews
Foundation — First Look
Color Intelligence Look Designer für Adobe Premiere und After Effects am Mac
Don"t Look Up
Kodak Look für Z-Cam - gratis Powergrade
Canon GX10 Schärfe Look




slashCAM nutzt Cookies zur Optimierung des Angebots, auch Cookies Dritter. Die Speicherung von Cookies kann in den Browsereinstellungen unterbunden werden. Mehr Informationen erhalten Sie in unserer Datenschutzerklärung. Mehr Infos Verstanden!
RSS Suche YouTube Facebook Twitter slashCAM-Slash