Logo Logo
///  >

Test : Canon EOS C200 review - skintones, Cinema RAW Light, Dual Pixel AF, handling and more

von Mi, 6.September 2017 | 6 Seiten | diesen Artikel auf einer Seite lesen

 Dual Pixel AF



Dual Pixel AF



Our practical experience with the Dual Pixel AF of the Canon EOS C200 can be narrowed down quite well by answering two frequently asked questions:

Is Canon´s Dual Pixel Autofocus (example: the Canon EOS C200) the best in the S35 sensor range in the industry?
Answer: Yes.

Does the Dual Pixel AF replace manual focus pulling?
Answer: No.

We used lenses with STM (Stepping-Motors) for our test of the Dual Pixel AF of the Canon EOS C200 because, according to Canon, they work best with the Dual Pixel AF. For our short clip with Ricarda, we had prepared different scenarios for the dual pixel AF of the C200:



First we wanted to track Ricarda´s face as she moved towards the camera. As long as she didn´t wear the hood, the Dual Pixal AF of the C200 tracked her face reasonably OK. Occasionally there was a brief break off and several takes were needed to get acceptable results, but finally the AF worked OK.

When Ricarda was wearing her hood, however, even with a clearly visible face, the Dual Pixel AF with facetracking function was barely able to track her for longer periods - somewhat disappointingly, to be honest. Other AF parameters did not solve this problem. Here we are faster and more reliable with manual focusing. For our opening shot we chose the longest sequence where the facetracking worked reasonably well (which is rather short and not quite on the point if you look closely).

Good Dual Pixel AF on nearby objects



On closer objects (without face-tracking) the Dual Pixel AF worked very well.

For example, in the shot with a close-up on Ricarda´s mobile phone and then shifting the focus to her face.



You should also keep in mind that the Dual Pixel AF (Canon Focus Guide) can be switched on when using manual lenses and then shows the angle of rotation and focus indicator. Welcome support for determining the sharpness in 4K resolution with manual lenses.

Canon Focus Guide



All in all, we see the Dual Pixel AF of the C200 as a technology that has the potential to save a shot - especially in single-operator mode, for which the C200 primarily has been designed in our opinion. The Dual Pixel AF has become more than just a Nice-To-Have function.

But: when shooting important scenes that are difficult or impossible to repeat, we consider it risky to wholly rely on the Dual Pixel AF - though this is something that everyone has to decide for themselves.

Exposure Latitude C200 vs Ursa Mini 4.6K
Handling


Canon EOS C200im Vergleich mit:

Listenpreis: 8925 €
Markteinführung: August 2017
Sensorgrößen-Klasse:
Super35 / APS-C
Mount: EF-Mount (aktiv)

Platz 10 Wechseloptik-Camcorder / Cinema Kamera Bestenliste
Blackmagic Design URSA Mini Pro
Listenpreis: 6800 €
Sensorgrößen-Klasse: Super35 / APS-C
Canon EOS C300 Mark II
Listenpreis: 18118 €
Super35 / APS-C

6 Seiten:
Einleitung
Skintones
Exposure Latitude C200 vs Ursa Mini 4.6K
Dual Pixel AF
Handling
Bottom Line
  

[noch keine Leserkommentare] [Kommentar schreiben]   

Weitere Artikel:


Test: Panasonics Vollformat BS1H in der Praxis - die aktuell beste Box-Kamera? Mo, 11.Oktober 2021
Wir hatten vorab Gelegenheit zu einem ersten kurzen Dreh mit der neuen Panasonic Vollformat Box Camera BS1H und haben unterschiedliche Setups aufgeriggt: Mit diversen Cages und Griffen im kompakten Hand-Setup sowie am Ronin DJI RS2 inkl. Atomos Ninja V+ und SDI (!) Monitoring. Hier unsere ersten Aufnahmen und Erfahrungen mit der extrem modularen Panasonic BS1H.
Test: RED KOMODO 6K in der Praxis: Autofokus, Gimbalshots, Hauttöne, 6K RAW, Zeitlupe ... Fr, 20.August 2021
Mit der RED KOMODO hat RED seine bislang kompakteste und zugleich günstigste raw-fähige Cine-Kamera vorgestellt. Wir wollten wissen, wie sich die erste RED mit Global Shutter und Autofokus in der Praxis inkl. Gimbal-Shots schlägt und haben einige Überraschungen erlebt …
Test: RED KOMODO 6K - Das Dynamik-Verhalten des Global Shutters Fr, 13.August 2021
Ein Global Shutter Sensor kostet in Regel so viel Dynamik, dass sich sein Einsatz in der szenischen Filmgestaltung bis dato nicht etablieren konnte. Setzt RED mit der KOMODO hier nun neue Akzente?
Test: Der Sensor der Sony A1 - Rolling Shutter und Debayering Fr, 7.Mai 2021
Nach Canon mit der R5 versucht nun auch Sony 8K-Video im DSLM-Format interessierten Nutzern schmackhaft zu machen. Wir haben schon mal einen Blick auf die Fähigkeiten des A1-Sensors geworfen...
Test: Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K Pro in der Praxis - lohnendes Update? Fr, 19.März 2021
Test: Der Sensor der Sony FX3 - Rolling Shutter und Debayering Di, 23.Februar 2021
Test: Wie gut ist Canons Speedbooster EF-EOS R 0.71x an der EOS C70? Mo, 18.Januar 2021
Test: Der Sensor der Canon EOS C70 - Rolling Shutter und Debayering Do, 17.Dezember 2020
Test: Sony Cinema Line FX6 - 4K Sensor Qualität inkl. Dynamik und Rolling Shutter Mo, 14.Dezember 2020
Test: Blackmagic Ursa Mini Pro 12K - wie schlägt sich das „Auflösungsmonster“ in der Praxis? Di, 8.Dezember 2020
Test: Canon EOS C300 Mark III in der Praxis: Hauttöne, 10 und 12 Bit (internes) RAW und 10 Bit XF-AVC LOG Recording …. Teil 1 Do, 7.Mai 2020
Test: Canon EOS C300 Mark III - Neue S35 Referenz in der 4K-Signalverarbeitung? Mi, 6.Mai 2020


[nach oben]


[nach oben]















Artikel-Übersicht



Artikel-Kategorien:



update am 18.Oktober 2021 - 08:02
ist ein Projekt der channelunit GmbH
*Datenschutzhinweis*