Frage von Frank Glencairn:Woohoo!
Download:
https://colourlab.ai/jplog2/
Antwort von cantsin:
Hmmm, was bringt das jetzt konkret ggü. ACES?
Antwort von Frank Glencairn:
Das ist nicht "gegenüber" ACES sondern als Ergänzung für einen ACES Workflow.
JPLog2 was designed to make ultra-high dynamic range color spaces behave more like traditional legacy tools, offering a consistent 50 code values per stop while maintaining mid gray at 400 for a more natural color workflow.
Yes, lowering mid-gray to gain more headroom can cause issues, but this is not the case here; JPLog2 has proven to be a game-changer.
Antwort von cantsin:
"Frank Glencairn" hat geschrieben:
Das ist nicht "gegenüber" ACES sondern als Ergänzung für einen ACES Workflow.
JPLog2 was designed to make ultra-high dynamic range color spaces behave more like traditional legacy tools, offering a consistent 50 code values per stop while maintaining mid gray at 400 for a more natural color workflow.
Yes, lowering mid-gray to gain more headroom can cause issues, but this is not the case here; JPLog2 has proven to be a game-changer.
Aber, Verständnisfrage: wenn das Problem ist, dass die heutigen IDT-Transformationen für Arri-Material in ACES falsche Gammas/falsches Mittelgrau produzieren, warum entwickelt man dann nicht eine passende IDT statt eines neuen Farbraums?!?
Der Farbraum von ACES ist doch weit genug...