Blancblue
Beiträge: 837

Re: Tony Northrup - Aufschlussreiche Online-Studie zum Thema Color Science

Beitrag von Blancblue »

Spannendes Thema, ich hole das mal hoch und kopiere meine Gedanken dazu aus dem EOS HD Forum:
________

Auf dieser Seite gibt es ein paar interessante Messungen zur A7III und EOS R:

https://www.pdnonline.com/gear/cameras/ ... ra-review/

https://www.pdnonline.com/gear/cameras/ ... ra-review/

Hier mal einige Auszüge:


A7III: 

Color reproduction by the Sony Alpha 7 Mark III is accurate, with only one color showing a strong deviation from the original. ∆E ranges from 8.9 at ISO100, to a small range between 9.7 and 10.0 at ISO400 to ISO 1600.

Photo: The automatic white balance implemented by the Alpha 7 Mark III is excellent, with values between 0.0 and 0.2 at all ISOs measured between ISO100 and ISO25600.  
Video: Automatic white balance is not excellent, with scores of 1.5 (low ISO) and 1.4 (high ISO).

Just for the record - DR:

Photo: The dynamic range exhibited by the Alpha 7 Mark III is very good: over 10.1 f-stops (up to 10.3) at all ISOs tested between ISO100 to ISO800. Dynamic range remains high as ISO increases (9.8 f-stops at ISO1600) up to ISO6400 (9.2 f-stops). However, once again, ISO12800 shows poorer results, with a drop of nearly a full f-stop to 8.3. The extended ISOs are even worse: for example, 6.9 f-stops at Hi1.

Video - Dynamic range is good: 9.0 f-stops at low ISO and 8.0 at high ISO. 


EOS R: 

Color reproduction is good, with only 6 colors deviating strongly, five of which are reds. ∆E is consistent and ranges from 10.3 to 10.6 at all ISOs tested.

Photo: Automatic white balance is very good, ranging between 0.3 and 0.6 at all ISO s tested from ISO 100 to ISO 12800.

Video: Automatic white balance is decent at high ISO  (0.7) but poor at low ISO (1.2). Color reproduction is nearly as good as in still images, with a ∆E of 11.7 at both high and low ISO .

Just for the record - DR:
Photo: Maximum dynamic range: 14.1 f-stops measured at ISO 800. Dynamic range is more than 10 f-stops at all ISO s from ISO 100 up through ISO 3200. At ISO 100, dynamic range is measured at 10.9 f-stops, at ISO 400 12.9, and at ISO 1600, 11.0. Dynamic range is poorer at the higher ISO s, with a minimum tested among the native ISO s, or 7.9 f-stops at ISO 25600.

Video: Dynamic range is good in video (9.7 and 9.0 f-stops for low and high ISO , respectively). Automatic white balance is decent at high ISO  (0.7) but poor at low ISO (1.2). Color reproduction is nearly as good as in still images, with a ∆E of 11.7 at both high and low ISO. 

Conclusion: 

Color Reproduction and Color "Beautyness" are two different shoes. And Auto White Balance makes a different, too. Imho, the 5 deviating reds and the better AWB is the key, why a lot of people might prefer canon colors over sony - in terms of video. 



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» RTL übernimmt Sky?
von Funless - Fr 18:19
» Biete Blackmagic Micro Cinema Camera Set
von MuffinOne - Fr 13:58
» Erste Footage von Blackmagics neuer URSA Cine 17K 65 Kamera
von ruessel - Fr 10:18
» UGREEN 2-in-1 USB-C to SD / TF 4.0 Card Reader - Gut UND günstig?
von slashCAM - Fr 8:45
» Apple entwickelte spezielle iPhone-Kamera für Aufnahmen aus dem Formel 1 Cockpit
von 7River - Fr 4:04
» Sony Camera Verify Beta - Echtheitsprüfung für Fotos per C2PA-Signatur
von philr - Do 18:54
» Adobe bringt kostenlose Profi-Kamera App mit KI-Funktionen
von Axel - Do 18:54
» Blackmagic Pyxis Monitor - neuer 5" HDR Touchscreen mit Kamerasteuerung
von Darth Schneider - Do 16:26
» Lohnt es sich als kleiner Filmemacher Equipment zu vermieten?
von iasi - Do 16:03
» Nikon - Neue Firmware für Z50II, Z5II, Z6III und Zf
von slashCAM - Do 13:48
» Günstiger SSD-Speicher für Macs via USB oder Thunderbolt 3, 4, 5
von BigT - Do 13:18
» FUJIFILM X half simuliert Analogfotografie und filmt nur vertikal
von stip - Do 10:38
» Background Rendering - Wird das iPad zur Laptop-Alternative für Kreative?
von slashCAM - Do 10:18
» Kostenlose Tentacle Music Video Sync App vereinfacht die Musikvideoproduktion
von pillepalle - Do 9:47
» Seit Update auf DaVinci Resolve Studio 20: Problem mit Film Look Creator
von pillepalle - Mi 20:36
» SmallRig x Potato Jet Tribex Stativ, Sennheiser IE 100 Pro, LaCie Ruggend SSD 5 4TB und mehr …
von slashCAM - Mi 11:09
» Blackmagic Camera 9.6: Micro Studio Camera 4K G2 jetzt mit PYXIS-Support
von slashCAM - Mi 10:39
» Gibt es für Actioncams eine Art Anti-Fisheye Linse?
von rush - Mi 9:30
» Star Trek: Third Rate - Fan Film
von Nathanjo - Di 22:35
» Firmware-Updates für die Panasonic Lumix S1RII, S1II und S1IIE
von cantsin - Di 15:37
» Nvidia GeForce RTX 5050 im Anflug - 10 Bit 4:2:2 Decoding für 200 Euro?
von slashCAM - Di 10:24
» Magic Lantern mit deutlichem Lebenszeichen - Frische Motivation und frischer Code
von Da_Michl - Di 9:44
» Bildsensor mit Perowskit verdreifacht mögliche Auflösung
von CotORR - Di 8:48
» 36% mehr DSLMs ausgeliefert im April als im Vorjahr
von iasi - Mo 23:00
» Neuer XAVC-L Standard für ARD/ZDF – Interlacing noch Thema?
von vaio - Mo 21:26
» Higgsfield.ai - Aufwändige Videoeffekte auf Knopfdruck aus der KI-Cloud
von Drushba - Mo 18:34
» Manueller Video Modus nicht mehr erreichbar.
von milesdavis - Mo 15:45
» Rode Wireless Go 3 - Ton zu leise
von rush - Mo 10:49
» BM Micro Studio Camera G2 erhält Pyxis Monitor Kompatibelität
von Darth Schneider - Mo 9:19
» Suche Omnidirektionales Mikrofon-Setup für Sony FX3
von pillepalle - Mo 6:25
» Unzuverlässiger Autofokus HC-X2E
von Jott - So 20:39
» UHD Progressive zu HD Interlaced Workflow - Hardware-Lösung für Preview?
von SonyTony - So 13:06
» Kompakte OM-5 Mark II bekommt zwei neue Bildprofile
von cantsin - So 10:25
» Nikon Z5 II mit interner RAW-Aufzeichnung - Debayering, Rolling Shutter und Dynamik
von cantsin - So 9:09
» Film wurde nur mit Handys gedreht...
von Jott - Sa 20:48