Es gehen jetzt schon über Tage emails hin- und her mit dem BM-Support... Nochmal zur Erinnerung: es geht darum, wie ich in DR14 eine HDR-Vorschau in den Viewer bekomme. Ich habe mir eine Decklink-Karte dafür gekauft, die damit wirbt, dass sie Metadaten über HDMI an einen HDR- Monitor senden kann (bei mir Dell UP2718Q). Also müsste es dann doch auch im DR Viewer zu sehen sein!? Das scheint aber offenbar nicht der Fall zu sein, wenn ich jetzt die ganzen emails von BM richtig verstehe. Aber warum soll ich mir jetzt ein Decklink-Karte kaufen, wenn ich sowieso keine Vorschau bekomme. Ich glaube so langsam, dass ich komplett auf dem Schlauch stehe. Darum mal Auszüge aus dem letzten posting von BM - vielleicht gibt mir ja hier ein BM/DR Fachmann die totale Erleuchtung:
As XXX has noted the viewer within Resolve is not designed for HDR grading.
For an HDR image to be shown on your GUI monitor, the entire GUI output from your GPU would also need to be HDR.
It is not possible enable HDR within a section of a image and is applied as a whole adjustment to the video signal.
Attempting to view an HDR image on an SDR monitor will likely result in an incorrect image.
From reading the article you have linked to, it states that they are emulating HDR through the use of LUTs and not working in HDR through Resolve Color Management.
LUTs applied to the output of Resolve will also affect what is seen in the viewer.
This article also notes "You can get a feel for the HDR curve in a Rec 709 color space, but you won’t get a feel for how the primaries behave slightly differently, or how saturation works in BT.2020.".
This is why it is not possible to grade HDR content accurately without an I/O card connected to an HDR monitor.
If you wish to emulate an HDR signal in your viewer then you can apply a viewer LUT within the project settings.