Starshine Pictures
Beiträge: 2657

Canon 1D X mk II - 4k@60fps, 409.600 ISO, uncompressed HDMI out

Beitrag von Starshine Pictures »

Canon hat die neue Flaggschiff-DSLR 1D X mkII vorgestellt!


Fastest shooting EOS-1D, capable of up to 14 fps* full-resolution RAW or JPEG, and up to 16 fps* in Live View mode with new Dual DIGIC 6+ Image Processors.

Achieves a maximum burst rate of up to 170 RAWs in continuous shooting at up to 16 fps, and 4K movies using CFast™ cards in the new CFast 2.0™** slot.

Experience less noise in higher ISO images via a new 20.2 Megapixel full-frame CMOS sensor, with an ISO range of 100–51200; expansion to ISO 409600.

Improved AF performance through 61-point High Density Reticular AF II system with 41 cross-type points, improved center point focusing sensitivity to -3 EV and compatibility down to f/8***.

Accurate subject tracking for stills and video with new EOS Intelligent Tracking and Recognition AF with 360,000-pixel metering sensor.

4K video (4096 x 2160) up to 60 fps (59.94), with an 8.8-Megapixel still frame grab**** in camera. Full 1080p HD capture up to 120 fps for slow motion.

The EOS-1D X Mark II is an incredibly capable camera for moviemaking. Thanks to its Dual DIGIC 6+ Image Processors and its advanced sensor, it can capture huge 4K (Motion JPEG)video at up to 60 fps, recording smoothly to CFast™ cards. It’s the first EOS camera able to record Full HD video at 120 fps, easily displaying minute details imperceptible to the human eyeand ideal for slow-motion video capture. With the camera’s new touch panel display, AF points can be easily selected while the camera’s rolling, and focus can be quickly confirmed with the EOS-1D X Mark II’s 4K still frame grab feature*, wherein an 8.8-Megapixel still image can be selected for review and saved. Low-light performance is improved as well, with video recording at ISOs of up to 12800 in 4K and 25600 in Full HD.The EOS-1D X Mark II also features uncompressed HDMI output for Full HD videos, helping to facilitate video editing with minimal image degradation. Not to mention, it can also save videos as MP4s for easy playback on mobile devices.


Dual Pixel CMOS AF & Movie Servo AF for high speed, high frame rate and continuous autofocus during video shooting.

View and control high quality stills and videos via the 3.2-inch touch panel LCD with 1.62 million dots.

Increased resolution and fine detail, with lens aberration correction and diffraction correction via new in-camera Digital Lens Optimizer technology.
Built-in GPS***** provides geotag information including auto time syncing with Universal Time Code via satellites.

The new optional Wireless File Transmitter WFT-E8A is compatible with IEEE 802.11ac/n/a/g/b, supporting both the 2.4 GHz and 5 GHz Wi-Fi® bands.
Durable and rugged magnesium alloy body with dust- and-weather resistance for demanding shooting situations.


Read more: http://www.canonrumors.com/announcing-t ... z3yuDN0fY9



Grüsse, Stephan von Starshine Pictures
*Aktuell in Vaterschaftspause*



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Nikon ZR in der Praxis: 6K 50p RED RAW Monster für 2.349,- Euro mit klassenbester Colorscience?
von Mantas - Sa 16:00
» Unser Kinofilm "The Trail" nun auf Amazon Prime
von Jott - Sa 15:13
» Laptops von Dell und HP ohne H.265/HEVC-Unterstützung in Hardware?
von pillepalle - Sa 14:44
» Klatschen Entfernen
von Jacek - Sa 13:47
» Verabschiedet sich Apple endgültig vom Mac Pro zugunsten des Mac Studio?
von Jott - Sa 13:02
» DJI Osmo Action 6 - erste Actioncam mit variabler Blende und quadratischem Sensor
von Jott - Sa 11:06
» Black Friday Angebot - Adobe Creative Cloud Pro über die Hälfte günstiger
von rush - Fr 19:54
» Coca-Cola gibt KI als Kreativität aus und lässt Weihnachts-Werbespot generieren
von roki100 - Fr 18:52
» Adobe Premiere 25.6 jetzt mit Firefly-, Frame.io V4- und Premiere App-Integration
von slashCAM - Fr 15:02
» Künftige Xbox Next: Vollwertiger Windows-PC mit Potenzial für Videobearbeitung
von Totao - Fr 13:21
» ARRIs Color KnowHow könnte Millionen Wert sein - als Workflow Lizenz für Dritte
von KI-Robot - Fr 12:08
» Kameradiebstahl
von Darth Schneider - Fr 10:42
» Blender 5.0 ist da: Meilenstein mit vielen Neuerungen für 3D, Animation und Postpro
von MaxSchreck - Fr 9:42
» Neue Actioncam DJI Osmo Action 6 soll größeren Sensor und variable Blende bekommen - und ProRes?
von Videopower - Do 23:11
» Was schaust Du gerade?
von pillepalle - Do 22:39
» Frühjahrsputz im Herbst :)
von dienstag_01 - Do 12:31
» Ursa Mini Pro 4,6K G1 oder 12k - Langzeit-Aufnahme
von freezer - Do 12:08
» Atomos Ninja TX / TX GO bekommen Kamerasteuerung und Touch-to-Focus
von slashCAM - Do 11:00
» Kamera für Video 4K/60p
von Darth Schneider - Do 5:04
» Was hörst Du gerade?
von roki100 - Mi 21:22
» Portkeys BM7 II DS 7 Inch SDI Field Monitor
von ksingle - Mi 21:07
» Cages für Sony FX2 und Nikon ZR von SmallRig, Kondor Blue und MID49
von slashCAM - Mi 17:30
» >Der LED Licht Thread<
von Darth Schneider - Mi 16:27
» Tausche Sony a7Siii gegen FX3
von MuffinOne - Mi 15:43
» Actioncam Halterung an 25mm Vierkantrohr
von Jörg - Mi 14:40
» Wie arbeiten Schauspielagenten? Mit Andrea Lambsdorff
von 7River - Mi 10:31
» Panasonic S5 - Allgemeine Fragen, Tipps und Tricks, Zeig deine Bilder/Videos usw.
von rob - Mi 9:59
» Nanlite Cookie und Cookie-S - Kompakte USB-C-Leuchten mit doppelseitigem Licht
von slashCAM - Mi 9:42
» Sirui ASTRA - erste Vollformat-Anamorphoten mit Autofokus vorgestellt
von Tscheckoff - Di 19:30
» Erste Black Friday Angebote von Atomos, Nanlite, DZOFILM und mehr
von slashCAM - Di 12:27
» Neue Insta360 Ace Pro 2 Videografie-Bundles verfügbar
von j.t.jefferson - Di 11:25
» Autofokus-Einstellungen Panasonic S5II/IIX/S9
von ksingle - Di 11:14
» Meike und Viltrox mit neuen 85mm Portrait-Telebrennweiten
von GaToR-BN - Di 10:38
» Kathryn Bigelows "A House of Dynamite" - das ist mal was.
von Alex - Di 8:41
» !!BIETE!! DJI AIR 3 Fly More Combo RC2
von klusterdegenerierung - Mo 10:00