Licht Forum



Diffusion Materialien und Wirkung



Alles rund um Lichtsetzung, Lichtausrüstung uä.
Antworten
Frank Glencairn
Beiträge: 23695

Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von Frank Glencairn »

Wer immer schon mal wissen wollte was verschiedene Diffusion Materialien tatsächlich machen, hier ist der Artikel dazu

There is a huge chasm between knowing lighting tools and knowing them intimately. Regardless of the approach, it takes a long time and a lot of experience to get to the latter. There is a wide array of options on the market, so how do you know what to use and when? I have been shooting for some time now, and assisting those better than me for even longer. I have had the opportunity to work with a wide array of lights and lighting augmentation, but its only been a few items at a time, sometimes spread over many months (or years) before seeing them again. Many cinematographers have their go-to approach to bouncing and diffusing light by always keeping a small selection of materials in their kit. Oftentimes, these were chosen because of what’s available. Other times, we hear its good, so we use it. But unless you’ve had a lot of practice and seen the side-by-side effects of each, it can be hard to know what would work best in a given situation. Because of this, I decided to conduct an in-depth test of various diffusion and bounce materials centralized in one location in a controlled environment. Welcome to the Ultimate Diffusion and Bounce Test.

A little background. I am a documentary cinematographer who has to shoot a lot of interviews for my projects. Interview lighting can range from a simple, no-frills, one-light setup to a massive lighting package with hours of setup time. Regardless of the scale, you want the interview to look as good as it can. Just shining a light on someone doesn’t always produce the most flattering look. You generally need to soften the light by either diffusing it, bouncing it, or both. The decision of which to do, and what materials to use is the question. What look are you going for? Is you space limited? How much time do you have to set up? What’s your budget? All of these factors play into the decision – and having an answer to these questions is an important first step.

This test is designed to answer some of those questions. I must admit, this is primarily a selfish test to see what I like best. But it is also a test to give all cinematographers a resource to look at the same materials and decide for themselves what looks best to fits their needs. This test is by no means limited to documentary interview lighting. These tools are the same used for any lighting setup, whether you’re shooting a documentary, commercial, or feature film. Every material, whether diffusing or bouncing, augments the quality and output of the light source to produce a specific look and feel.

http://blog.mattporwoll.com/the-ultimat ... 3w9tmn0D58
Sapere aude - de omnibus dubitandum



suchor
Beiträge: 413

Re: Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von suchor »

Danke fürś teilen, sehr interessant.Wenn nur mein Englisch nicht so schlecht wäre😩



Frank Glencairn
Beiträge: 23695

Re: Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von Frank Glencairn »

Gut das die Clips und die Bilder nicht auf Englisch sind ;-)
Sapere aude - de omnibus dubitandum



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Lumix S FF Kameras und der APS-C Modus is amazing and magic ;)
von pillepalle - Sa 4:25
» Prores Codec doch Käse?
von MK - Sa 1:05
» Lumix G9M2
von Darth Schneider - Fr 23:10
» Was hast Du zuletzt gekauft?
von klusterdegenerierung - Fr 22:13
» -SONY FX- Erfahrungsaustausch
von klusterdegenerierung - Fr 21:00
» **Suchanfrage: 35mm-Filmaufnahmen von Autowerbungen vor 1990 gesucht**
von macaw - Fr 20:54
» Was schaust Du gerade?
von Frank Glencairn - Fr 17:54
» SmallRig stellt Heavy-Duty Carbon Fiber Stativ-Kit AD-120 vor
von slashCAM - Fr 16:12
» Discount auf die Cinema 6K
von iasi - Fr 15:39
» Bringt Canon eine neu Cinema Box Kamera? (05. Juni 2024)
von iasi - Fr 14:01
» Auftragslage weiter Rückläufig?
von Franz86 - Fr 12:26
» Adobe Premiere Pro v24.4.1 erschienen mit neuen Audio-Workflows
von MK - Fr 10:28
» Canon EOS R5 Mark II: Erste Spezifikationen aufgetaucht?
von pillepalle - Fr 7:30
» Möchte ich Outdoor-Kameramann werden?!
von Alex - Fr 7:28
» Rot ist eigentlich nicht meine Farbe
von klusterdegenerierung - Fr 0:13
» Was hörst Du gerade?
von klusterdegenerierung - Fr 0:08
» CinePI RAW-Cine Kamera auf Raspberry Pi Basis mit hoher Dynamik
von Walter Schulz - Do 22:13
» Guten Abend, ich wollte fragen ob jemand weiß ob die DJI Osmo Action 3 oder 4 mit dem Feiyu Tech WG2X gimbal kompatibel
von -paleface- - Do 22:01
» i can't do this on youtube anymore
von klusterdegenerierung - Do 21:45
» DJI Osmo Action 3/4 kompatibel mit dem Feiyu Tech WG2X gimbal?
von xswiftiii - Do 20:49
» DJI Osmo Action 3/4 kompatibel mit dem Feiyu Tech WG2X gimbal?
von xswiftiii - Do 20:48
» Kostendruck
von rob - Do 19:24
» Canon Legria GX10
von Herbie - Do 16:18
» Neues Catalyst Browse update!
von klusterdegenerierung - Do 15:55
» MANIFEST für einen neuen öffentlich-rechtlichen Rundfunk in Deutschland
von Bildlauf - Do 14:49
» Nikon Z6II - Top-Zustand
von soulbrother - Do 11:33
» Inferno Gamut Frage
von Frank Glencairn - Do 11:20
» Kostendruck in Produktionen
von iasi - Do 11:08
» Virtuelle Figuren mit KI - Autodesk übernimmt Macher von Wonder Studio
von macaw - Do 10:40
» Blackmagic Cinema Camera 6K um 40% billiger
von iasi - Do 10:00
» Resolve DCTLs
von Frank Glencairn - Mi 22:02
» AMD Radeon PRO W7900 PC-Grafikkarte ab Juli mit Dual-Slot-Design
von slashCAM - Mi 16:57
» Der Nachtmahr - Autorenfilme aus Deutschland
von 7River - Mi 16:37
» Soviele Bugs in Resolve?
von Frank Glencairn - Mi 16:05
» - Erfahrungsbericht - DJI Pocket 3
von Frank Glencairn - Mi 15:28