R S K
Beiträge: 2340

Final Cut Pro X 10.4.1 & Co. sind nun im App Store

Beitrag von R S K »

WAS NEU IST:

Erweiterte Untertitel
• Importiere Untertiteldateien in ein Final Cut Pro-Projekt, um automatisch zeitsynchrone verknüpfte Untertitel in der Timeline zu erstellen
• Zeige Untertitel direkt im Viewer an
• Verwende das Fenster „Informationen“ zum Anpassen von Text, Farbe, Platzierung auf dem Bildschirm sowie Timing
• Erstelle Untertitel in mehreren Sprachen und Formaten in derselben Timeline
• Verwende das neue Tab „Untertitel“ im Timelineindex, um Text zu durchsuchen, Untertitel auszuwählen und schnell zwischen verschiedenen Versionen der Untertitel zu wechseln
• Füge in der Timeline Untertitel zu Audio- und Videoclips hinzu
• Extrahiere eingebettete Untertitel von Videos, um die Untertitel direkt in Final Cut Pro anzuzeigen und zu bearbeiten
• Sende deine Projekte in nur einem Schritt an Compressor, sodass du ganz leicht kompatible iTunes Store-Pakete mit Audio- und Video-Dateien und Untertiteln erstellen kannst
• Die Validierungsanzeige warnt dich sofort bei häufigen Fehlern, wie überlappenden Untertiteln, falschen Zeichen, ungültiger Formatierung und mehr
• Bette Untertitel in exportierte Videodateien ein oder erstelle separate Untertitel-Sidecar-Dateien
• Teile Videos mit Untertiteln direkt auf YouTube und Vimeo
• Unterstützung für die Formate für erweiterte Untertitel CEA-608 und iTT

ProRes RAW
• Mit Unterstützung für ProRes RAW-Dateien kannst du unverfälschte RAW-Bilddateien vom Kamerasensor importieren, bearbeiten und graden
• RAW-Bilddateien bieten höchste Flexibilität beim Anpassen von Glanzlichtern und Schatten – ideal für HDR-Arbeitsabläufe
• Genieße gleichmäßige Wiedergabe und Echtzeitbearbeitung auf Laptop- und Desktop-Mac-Computern
• Hocheffiziente Codierung reduziert die Größe von ProRes RAW-Dateien, sodass mehr Material auf Kamerakarten und Speicherlaufwerke passt
• Mit ProRes RAW bleibt mehr der ursprünglichen Bilddaten erhalten, was das Format ideal für die Archivierung macht
• Arbeite nativ mit ProRes RAW- und ProRes RAW HQ-Dateien, die von ATOMOS-Recordern und DJI Inspire 2-Drohnen erstellt wurden

Enhanced export
• Der neue Tab „Rollen“ im Bereich „Teilen“ zeigt Titel-, Video- und Audiorollen in einer einzigen, konsolidierten Oberfläche
• Zeige Rollen schnell an oder wählen die aus, die in exportierten Videodateien enthalten sein sollen
• Rolleneinstellungen und der Status „(de)aktiviert“ aus der Timeline werden in den Bereich „Teilen“ übernommen
• Bette Untertitel in exportierte Videodateien ein oder exportiere eine separate Untertitel-Sidecar-Datei in den Formaten CEA-608 oder iTT

- RK



R S K
Beiträge: 2340

Re: Final Cut Pro X 10.4.1 & Co. sind nun im App Store

Beitrag von R S K »

Hier auch sämtliche Infos inkl. Bug Fixes etc.:


Final Cut Pro 10.4.1 also includes the following:

360 VR
* Changing 360° metadata from rectilinear to equirectangular displays the clip’s correct orientation
* 360° Viewer has a new keyboard shortcut to reset field of view: Control + Option + Command + Delete
* Command Editor function of “Reset Point of View” is now listed correctly as “Reset Angle”
* VR headset drop frame warning preferences are honored with a VR headset connected
* Stray pixels are no longer visible in high contrast regions of a frame

Accessibility
* It is easier to create custom project sizes when using accessibility applications as accessibility width and height labels have been added for project properties

Audio
* Volume automation is retained after a retiming effect is applied
* Quicker display of custom audio effects interface from the audio Inspector tab when using Final Cut Pro in German
* Correct parameters are displayed in the Inspector when viewing a duplicate audio effect

Browser
* Text in the notes field of the Inspector is saved automatically
* Text entered into the notes field in list view in the Browser displays in the Inspector
* Project thumbnails load correctly when the system is connected to an HDMI display
Color Correction
* Color wheel sliders retain values at 100 IRE for white and 0 IRE for black, with the ability to move above and below using color correction controls
* Color board exposure parameters are consistent for Rec. 2020 PQ projects
* Keyframes are properly maintained when copying and pasting color wheel effects
* Custom white balance values are pasted correctly in Rec. 2020 HDR libraries
* View Masks selection displays the mask in the Viewer before color grading parameters are changed

Effects
* Camera LUT is applied correctly to de-interlaced media
* Fixes an issue in which the playhead jumps to a transition when adjusting the Ken Burns effect
* Fixes an issue where the Viewer displays black when adjusting a crop or Ken Burns effect using on-screen controls in an Audition clip
* Fixes an issue where Replicator edges appeared corrupt when exporting or rendering from projects set to Rec. 2020 HLG color space
* Undo works correctly after a Luma Keyer effect is applied
* Fixes an issue where a blade edit could reset an effect checkbox

Formats
* MXF Item Signal Standard is set to correct values for AVC Intra, DVCPRO HD, and Uncompressed HD
* Fixes an issue where spanned Canon C300 clips are imported as multiple clips
* Clips over 4GB on FAT32 media cards including Sony and JVC source files are represented as one clip in the Import window and also honor the recorded start and stop points
* Fixes an issue where certain Sony SxS cards with large files would cause Final Cut Pro to quit unexpectedly
* XAVC/XDCAM plug-in returns the correct timecode values for BPAV file types
* Improved performance when stabilizing RED RAW files on iMac Pro
* Fixes an issue where the folder structure for the Panasonic AU-EVA1 is not recognized
* Loading spanned JVC XDCAM clips no longer causes Final Cut Pro X to quit unexpectedly
* Failures while Sharing with AVCHD media now displays the corrupt filename in the error dialog for easier troubleshooting
* Fixes an issue where, with multiple camera volumes mounted in the Import window, skimming in Filmstrip view displayed the incorrect clip

General
* Changing media storage locations from one location to another then back again on NFS storage updates the media links correctly
* After typing text into an Inspector metadata field, entering text into a second text field works correctly
* Relink Files button highlights after selection, allowing you to press Enter to commit the command
* Screen recordings created using QuickTime Player in French or Spanish apply retiming effects correctly when imported into Final Cut Pro
* Find People and Create Smart Collections After Analysis works correctly
* Fixes an issue where PSDs with an alpha from Pixelmator appeared cropped in the Viewer

Multicam
* Fixes an issue where switching between video scopes and the Angle Viewer or the 360° Viewer causes the Angle Viewer to display incorrectly
* Fixes an issue where spatial conform causes Multicam clip angles to display incorrectly in the Angle Viewer

Optical Flow
* Last frame of 100% reversed clip with optical flow retiming renders correctly
* Optical flow retiming renders correctly on clips with audio that is longer than video
* Reversed clips with optical flow applied now render in the timeline without requiring analysis on the entire source clip

Rendering
* Render bars appear correctly on 29.97i (60 field) clip in a 30p project
* Background rendering works correctly on 29.97i (60 field) clip in a 30p project

Share
* 29.97i (60 field) clips in a 30p project export correctly
* YouTube “Visit” and “Tell a Friend” buttons open video URL correctly

Stability and reliability
* Fixes an issue in which resetting a gradient control could cause Final Cut Pro to quit unexpectedly
* Fixes an issue in which quickly switching back and forth between View > Layouts then selecting a color picker could cause Final Cut Pro to quit unexpectedly
* Fixes an issue in which initiating an undo action after re-arranging roles in the timeline index could Final Cut Pro to quit unexpectedly
* Improves stability when lifting two adjacent transitions from a Storyline
* Improves stability when skimming over or importing a corrupted MXF (MPEG-4) file
* Improves stability when importing a PSD file created in Pixelmator
* Improves stability when inserting a SxS card into a Sony SxS USB card reader
* Fixes an occasional hang after adding a title, relaunching Final Cut Pro, and then modifying parameters

Text
* On screen controls for text in the Viewer are more responsive and properly sync with the Inspector

Timeline
* Timecode display no longer skips timecode or frames during processor intensive tasks
* Rename Clip in the timeline applies to all selected clips

XML
* Color Balance effect now properly round trips via XML in HDR Libraries
* Final Cut Pro no longer considers the part of the library name after a period “.” specified as the library location import option in FCPXML as a file extension

- RK



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Linsen (Vintage, Anamorphic & Co.)
von Darth Schneider - Sa 15:04
» Adobe Premiere Pro - Neue Version 25.4 bringt Live-Wellenformen und Beschleunigung
von j.t.jefferson - Sa 14:17
» Sony FX2 Sensor-Bildqualität - Debayering, Rolling Shutter und Dynamik
von Alex - Sa 14:12
» ARRI...
von Jott - Sa 13:56
» Audioequimment für extreme Wetteraufnahmen gesucht
von Jörg - Sa 13:45
» Kodak steht nach über 130 Jahren vor der Auflösung
von iasi - Sa 13:03
» Was schaust Du gerade?
von roki100 - Sa 12:36
» Portkeys BM5 III Monitor
von KeineCloud - Sa 11:26
» Antigravity A1 - erste 360°-Kameradrohne ist offiziell
von medienonkel - Sa 11:01
» Die besten DSLMs für Video 2025: Blackmagic, Sony, Nikon, Canon, Panasonic ...
von Schwermetall - Sa 9:55
» Neues Musicvideo “Facelifr” Can R 5C
von 7River - Sa 7:04
» Nikon und Sony entwickeln dreilagige Bildsensoren für höhere Dynamik und weniger Rauschen
von iasi - Fr 23:12
» ARRI soll (Teil)Verkauf erwägen
von iasi - Fr 22:57
» Atomos Ninja Phone Dank Mavis Camera App-Support mit älteren iPhones verwendbar
von Dark Matters - Fr 15:05
» Adobe Audition 5.1. Produktion Hilfe
von blueplanet - Fr 12:50
» Jetzt ist es offiziell - DJI Osmo 360 Kamera kommt am 31. Juli
von Totao - Fr 10:07
» Kostenlose aktuelle Webinare für Blackmagic DaVinci Resolve
von slashCAM - Fr 9:39
» Universal Pictures an Big Tech: Wir verklagen Sie, wenn Sie unsere Filme für KI stehlen
von ruessel - Fr 9:38
» OpenAIs Sam Altman findet, fake ist echt und echt ist fake - und eh egal?
von Da_Michl - Fr 9:09
» Anfängerfragen Audio allgemein und speziell
von rush - Fr 9:06
» MacOS - Neural Engine = Slowdown? Problem mit dem AneCompilerService auf dem M1 Air
von rush - Fr 9:02
» Panasonic S5 - Allgemeine Fragen, Tipps und Tricks, Zeig deine Bilder/Videos usw.
von roki100 - Fr 1:31
» Ein paar FCP / MacOS - Tricks
von roki100 - Do 23:36
» DJI Mini 5 Pro verspätet sich - und wiegt womöglich über 249g
von patfish - Do 21:11
» DJI fordert mit neuer Osmo 360° Kamera den Marktführer heraus
von medienonkel - Do 17:55
» Endlich mal wieder originelle Ansätze im Kino
von iasi - Do 12:56
» DaVinci Resolve Studio - welche Tutorials bzw. Anleitung?
von Juhayman - Do 11:56
» Was hast Du zuletzt gekauft?
von 7River - Do 11:25
» Alien: Romulus - Teaser Trailer online - produziert von Ridley Scott, gedreht auf Alexa 35
von iasi - Do 10:44
» Camp Snap CS-8 - Digitale Kamera im Super 8 Look & Feel
von Jott - Mi 10:41
» Symply SPARK Shuttle RAID - dank Seagate 30 TB HAMR-HDDs jetzt mit bis zu 240 TB
von slashCAM - Mi 10:18
» Spenden für Spielfilm "Signale" gesucht
von Darth Schneider - Di 20:16
» Suche: Panasonic H3017W
von guut - Di 19:24
» Asus ProArt PA16USV - tragbarer SDI-Monitor jetzt im Handel
von CameraRick - Di 19:22
» Schnelles drehen von Videos Quer/Hoch
von CotORR - Di 15:09