Blancblue
Beiträge: 837

Re: Tony Northrup - Aufschlussreiche Online-Studie zum Thema Color Science

Beitrag von Blancblue »

Spannendes Thema, ich hole das mal hoch und kopiere meine Gedanken dazu aus dem EOS HD Forum:
________

Auf dieser Seite gibt es ein paar interessante Messungen zur A7III und EOS R:

https://www.pdnonline.com/gear/cameras/ ... ra-review/

https://www.pdnonline.com/gear/cameras/ ... ra-review/

Hier mal einige Auszüge:


A7III: 

Color reproduction by the Sony Alpha 7 Mark III is accurate, with only one color showing a strong deviation from the original. ∆E ranges from 8.9 at ISO100, to a small range between 9.7 and 10.0 at ISO400 to ISO 1600.

Photo: The automatic white balance implemented by the Alpha 7 Mark III is excellent, with values between 0.0 and 0.2 at all ISOs measured between ISO100 and ISO25600.  
Video: Automatic white balance is not excellent, with scores of 1.5 (low ISO) and 1.4 (high ISO).

Just for the record - DR:

Photo: The dynamic range exhibited by the Alpha 7 Mark III is very good: over 10.1 f-stops (up to 10.3) at all ISOs tested between ISO100 to ISO800. Dynamic range remains high as ISO increases (9.8 f-stops at ISO1600) up to ISO6400 (9.2 f-stops). However, once again, ISO12800 shows poorer results, with a drop of nearly a full f-stop to 8.3. The extended ISOs are even worse: for example, 6.9 f-stops at Hi1.

Video - Dynamic range is good: 9.0 f-stops at low ISO and 8.0 at high ISO. 


EOS R: 

Color reproduction is good, with only 6 colors deviating strongly, five of which are reds. ∆E is consistent and ranges from 10.3 to 10.6 at all ISOs tested.

Photo: Automatic white balance is very good, ranging between 0.3 and 0.6 at all ISO s tested from ISO 100 to ISO 12800.

Video: Automatic white balance is decent at high ISO  (0.7) but poor at low ISO (1.2). Color reproduction is nearly as good as in still images, with a ∆E of 11.7 at both high and low ISO .

Just for the record - DR:
Photo: Maximum dynamic range: 14.1 f-stops measured at ISO 800. Dynamic range is more than 10 f-stops at all ISO s from ISO 100 up through ISO 3200. At ISO 100, dynamic range is measured at 10.9 f-stops, at ISO 400 12.9, and at ISO 1600, 11.0. Dynamic range is poorer at the higher ISO s, with a minimum tested among the native ISO s, or 7.9 f-stops at ISO 25600.

Video: Dynamic range is good in video (9.7 and 9.0 f-stops for low and high ISO , respectively). Automatic white balance is decent at high ISO  (0.7) but poor at low ISO (1.2). Color reproduction is nearly as good as in still images, with a ∆E of 11.7 at both high and low ISO. 

Conclusion: 

Color Reproduction and Color "Beautyness" are two different shoes. And Auto White Balance makes a different, too. Imho, the 5 deviating reds and the better AWB is the key, why a lot of people might prefer canon colors over sony - in terms of video. 



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Canon GX10 Schärfe Look
von sophiebach - Mo 12:36
» Bergliebe an der Ostsee
von Franz86 - Mo 12:32
» Amazon rudert zurück beim Einsatz von KI zur automatischen Synchronisation
von stip - Mo 12:14
» ARD Produzentenbericht 2024
von ffm - Mo 11:48
» Betriebsgeräusch Edelkrone SliderONE v3
von Hifi - Mo 11:27
» Netflix will die Filmsparte von Warner Bros. Discovery übernehmen
von Darth Schneider - Mo 8:32
» Was hast Du zuletzt gekauft?
von cantsin - So 21:11
» Coca-Cola gibt KI als Kreativität aus und lässt Weihnachts-Werbespot generieren
von Phil999 - So 19:46
» Zoom LiveTrak L12next - Mixer, Multitrack-Recorder und Audiointerface
von rush - So 19:26
» Sane Inside Insanity - Hommage an das Phänomen Rocky Horror
von slashCAM - So 16:45
» Bye Bye Crucial - Micron stellt Speichergeschäft für Privatkunden ein
von Bluboy - So 16:16
» !!BIETE!! 4x COLORAMA Foto Hintergrund 2,7m
von klusterdegenerierung - So 15:29
» !!BIETE!! 4x Manfrotto AutoPole bi 3,7m
von klusterdegenerierung - So 15:28
» !!BIETE!! iPhone SE 1. Gen 32GB Spießergepflegt
von klusterdegenerierung - So 15:27
» Eckpunkte einer neuen Filmförderung: mehr Kreativität, weniger Bürokratie?
von Alex - So 14:52
» ZILR ZIPR - Kamerawagen mit Elektroantrieb vorgestellt
von MIIIK - So 14:20
» Sehr Leichte Doku Kamera?
von Jörg - So 12:14
» Was schaust Du gerade?
von roki100 - So 10:31
» Die deutsche Filmförderung ist ein MILLIARDENGRAB - Uwes Woche
von StanleyK2 - So 10:06
» Nikon ZR in der Praxis: 6K 50p RED RAW Monster für 2.349,- Euro mit klassenbester Colorscience?
von cantsin - So 0:53
» Biete Schulterstütze für Kamera Sony PMW-EX3
von Marcel5525 - Sa 16:54
» ARRI soll (Teil)Verkauf erwägen
von Darth Schneider - Sa 14:58
» James Cameron will Schauspieler nicht durch Prompts ersetzen
von Axel - Sa 11:50
» Monitore unter oder über Monitoren? :)
von Jörg - Sa 10:39
» BildundTonFabrik in Köln!
von Nigma1313 - Fr 19:39
» Netflix kauft Warner/HBO
von cantsin - Fr 19:08
» Sony Alpha 7 V ist da: 33MP Partially Stacked Sensor, 4K 60p ohne Crop und 16 Stops
von cantsin - Fr 16:33
» Ist Videojournalist/Videoproducer/Kameramann ein aussterbender Beruf?
von Mantas - Fr 14:32
» Antigravity A1 - die erste 360° Drohne ist da
von tom - Fr 13:39
» Kling Video O1 - Multimodales Modell für generative und editierende Video-KI
von Xergon - Fr 4:31
» Nikon ZR Lesertest - kleine Kamera, riesiges Interesse
von cantsin - Do 17:56
» Automatische Umschaltung auf Single‑ Viewer bei Widescreen- Monitor deaktivieren
von AndySeeon - Do 17:38
» Antigravity A1 - erste 360°-Kameradrohne ist offiziell
von Clemens Schiesko - Do 17:09
» Nikon ZR - Cinematische Anmutung durch halbiertes Debayering mit RED RAW NE
von Magnetic - Do 17:07
» Sony und slashCam verlosen eine FX2 Cinema Line Kamera
von Magnetic - Do 14:19