Postproduktion allgemein Forum



Brief History on Apple ProRes RAW



Fragen rund um die Nachbearbeitung, Videoschnitt, Export, etc. (div. Software)
Antworten
pillepalle
Beiträge: 11007

Brief History on Apple ProRes RAW

Beitrag von pillepalle »

Das könnte interessant sein. Sofern es nicht in eine reine Werbeveranstaltung ausartet.



Das schreibt Steve Bayes über sich bei LinkedIn:

I retired from Apple in 2018 after 12.5 years in Product Marketing for Professional Applications. Now I am engaged in a range of interesting products being developed for the film and video industry. This includes consulting, advising and investing to use my 30 years of expertise in post-production, product development and tech marketing to enable entrepreneurs to be successful, go public or potentially be acquired.

After graduating from Northwestern U. with a film degree, I did a little bit of everything in video until eventually ending up as a video editor. I then became the first certified instructor for Avid Technology and helped to create curriculum, certified instructors worldwide and wrote The Avid Handbook in 1998.

In 1996 I became the Principle Product Designer for the Academy Award winning Avid Media Composer as well as Symphony, DS Nitris products, designing new versions until 2004. I then left the corporate world for a short time to take up consulting/ training/ DVD producing.

I became Director of Product Marketing for Media 100 and one of the 3 executives in charge of the turnaround and sale.

Since Jan 2006 I was the Senior Product Manager for Final Cut Pro at Apple Inc. I have product managed multiple pro applications as well as the Emmy Award winning ProRes and ProRes RAW, Apple's professional video codecs. The FCP user base increased from 500K to 2mil, growing at twice the rate of the industry and almost 55% of professional new purchases.

I spent my last 8 years at Apple product managing FCP X, a revolutionary change for post production - from writing the original product requirements to the final web page copy and sales demos. FCP X continues to grow at a pace never before seen in professional post production with 28 releases in 7 yrs. It continues to move into new markets for video and is currently the best selling version of FCP ever with well over 2.5 million seats.

Specialties: Product design, professional video editing, product manager for video products, marketing to video production community, author technical books/articles, product demo creation, professional presenter, product evangelist. Co-inventor of 5 US patents.


VG
Es geht doch nichts über ein solides Halbwissen.



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Z-Cam Firmware 1.0.6 und 1.0.7 funktionieren nicht
von Clemens Schiesko - Do 21:56
» NVIDIA RTX 50 SUPER: Voraussichtliches Release erst Frühjahr 2026 – Lohnt das Warten?
von medienonkel - Do 21:44
» Panasonic LUMIX S1II im Praxistest: Beste Video-DSLM ihrer Klasse Dank 5.1K Open Gate u. hohem DR?
von roki100 - Do 21:22
» Grundlagen: Einfach erklärt: Der CMOS-Bildwandler und seine Sensel
von Ingole - Do 21:00
» Was schaust Du gerade?
von Phil999 - Do 20:55
» Alien: Romulus - Teaser Trailer online - produziert von Ridley Scott, gedreht auf Alexa 35
von iasi - Do 20:50
» OpenAI zeigt Sora 2: Neuer KI-Videogenerator setzt auf Ton und persönliche Avatare
von Blackbox - Do 18:31
» Was hast Du zuletzt gekauft?
von FocusPIT - Do 18:11
» Z CAM E2-M4 Mark II 4K Sensor-Bildqualität - Debayering, Rolling Shutter und Dynamik
von MrMeeseeks - Do 17:32
» Slashcam Interviewsetup im Test: Sony FX2, iPhone Pro Max, Blackmagic Cloud, Nanlite PICO
von rush - Do 17:00
» Leben und Sterben im blutroten Storchschnabel
von iasi - Do 16:55
» Suche Unterstützung für die Bedienung von Hard- & Software ...
von Onfire - Do 15:17
» Reparaturservice für JVC HR-S9600
von 1pjladd2 - Do 14:45
» LaCie 1big Dock SSD Pro 4 TB im Langzeit Test
von FocusPIT - Do 12:21
» Adobe Premiere für iPhone erschienen - kostenloser Videoschnitt mobil
von slashCAM - Do 10:42
» Nikon ZR in der Praxis: 6K 50p RED RAW Monster für 2.349,- Euro mit klassenbester Colorscience?
von pillepalle - Do 4:20
» Zoom Instamic Pro Plus C - Ultrakompakter 32 Bit Float Audio Recorder mit Timecode
von cantsin - Mi 23:06
» Tilly Norwood, Ziemlicher Rummel um Ki-Schauspielerin
von Blackbox - Mi 19:37
» Trump kündigt erneut Zölle auf im Ausland produzierte Filme an
von Jott - Mi 17:51
» Linsen (Vintage, Anamorphic & Co.)
von Funless - Mi 16:28
» One Battle After Another
von iasi - Mi 16:06
» Empfehlung Hauptmikros Stereo Chor- / Orchester
von ruessel - Mi 8:58
» Canon EOS C70 revisited: Drei Cages im Vergleich, Pro & Contra Focal Reducer und mehr
von rob - Mi 8:17
» Fast 40 Jahre nach dem Kultfilm kehrt "Highlander" zurück
von Bluboy - Mi 7:25
» Panasonic S5 - Allgemeine Fragen, Tipps und Tricks, Zeig deine Bilder/Videos usw.
von roki100 - Di 22:51
» Sennheiser EW D oder DX?
von rabe131 - Di 21:37
» Tilly Norwood
von Bluboy - Di 20:34
» Sachtler Stativ zu verkaufen
von MariavHeland - Di 19:18
» Neues LK Samyang AF 24-60mm F2.8 FE für Sony Alpha-Filmer angekündigt
von cantsin - Di 17:58
» Sony stellt das FE 100mm F2.8 Macro GM OSS mit 1,4-facher Vergrößerung vor
von slashCAM - Di 17:15
» Unser Kinofilm "The Trail" nun auf Amazon Prime
von freezer - Di 15:08
» Modularer SmallRig-Cage für die Nikon ZR angekündigt
von stip - Di 14:52
» Biete Viltrox AF 13mm 1.4 Fuji-X in OVP
von thsbln - Di 12:05
» *BIETE* Verschiedene SONY FE Objektive
von ksingle - Di 10:33
» UHD in Linux auslesen?
von Lehmeier - Mo 18:27