Postproduktion allgemein Forum



Brief History on Apple ProRes RAW



Fragen rund um die Nachbearbeitung, Videoschnitt, Export, etc. (div. Software)
Antworten
pillepalle
Beiträge: 11007

Brief History on Apple ProRes RAW

Beitrag von pillepalle »

Das könnte interessant sein. Sofern es nicht in eine reine Werbeveranstaltung ausartet.



Das schreibt Steve Bayes über sich bei LinkedIn:

I retired from Apple in 2018 after 12.5 years in Product Marketing for Professional Applications. Now I am engaged in a range of interesting products being developed for the film and video industry. This includes consulting, advising and investing to use my 30 years of expertise in post-production, product development and tech marketing to enable entrepreneurs to be successful, go public or potentially be acquired.

After graduating from Northwestern U. with a film degree, I did a little bit of everything in video until eventually ending up as a video editor. I then became the first certified instructor for Avid Technology and helped to create curriculum, certified instructors worldwide and wrote The Avid Handbook in 1998.

In 1996 I became the Principle Product Designer for the Academy Award winning Avid Media Composer as well as Symphony, DS Nitris products, designing new versions until 2004. I then left the corporate world for a short time to take up consulting/ training/ DVD producing.

I became Director of Product Marketing for Media 100 and one of the 3 executives in charge of the turnaround and sale.

Since Jan 2006 I was the Senior Product Manager for Final Cut Pro at Apple Inc. I have product managed multiple pro applications as well as the Emmy Award winning ProRes and ProRes RAW, Apple's professional video codecs. The FCP user base increased from 500K to 2mil, growing at twice the rate of the industry and almost 55% of professional new purchases.

I spent my last 8 years at Apple product managing FCP X, a revolutionary change for post production - from writing the original product requirements to the final web page copy and sales demos. FCP X continues to grow at a pace never before seen in professional post production with 28 releases in 7 yrs. It continues to move into new markets for video and is currently the best selling version of FCP ever with well over 2.5 million seats.

Specialties: Product design, professional video editing, product manager for video products, marketing to video production community, author technical books/articles, product demo creation, professional presenter, product evangelist. Co-inventor of 5 US patents.


VG
Es geht doch nichts über ein solides Halbwissen.



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» !!BIETE!! TILTA Nucleus Nano I
von klusterdegenerierung - Mo 17:10
» ALEXA 35 Update: ARRICORE für Xtreme & neue Features für alle Modelle
von slashCAM - Mo 15:18
» Was hörst Du gerade?
von Funless - Mo 14:46
» DaVinci Cache auf welche SSD?
von dienstag_01 - Mo 12:57
» DJI MIC 2 - XLR Adapter
von rush - Mo 12:17
» Was tun, wenn das Wasser fehlt? Klimawandelfolgen-Doku Teil 2
von Darth Schneider - Mo 6:37
» Caspar David Friedrich - Filter
von Axel - So 13:39
» iPhone 17 Pro: ProRes RAW, Genlock, Apple Log 2 und Blackmagic ProDock für Filmer
von Axel - So 13:27
» Wiegt die DJI Mini 5 Pro wirklich unter 250 Gramm?
von Jost - So 10:46
» Aputure NOVA II 2x1 - 1.000W LED-Panel mit BLAIR-CG-Engine
von Jominator - So 10:31
» Neue Funktionen für Frame.io verbessern Sicherheit und Sharing
von slashCAM - So 9:33
» Apple Final Cut Camera 2.0 bringt iphone 17 Pro Apple Log 2, Genlock und Open Gate
von vaio - Sa 12:40
» Nikon NRAW als RED RAW prozessieren
von cantsin - Sa 11:48
» Canon Cinema EOS C50 Sensor-Bildqualität - Debayering, Rolling Shutter und Dynamik
von Walter Schulz - Sa 9:40
» Leitz Hektor - sechs Cine-Objektive für DSLM & Co vorgestellt
von philr - Sa 9:25
» DR Lüftergeräusche + Windgeräusche rausfiltern
von Jott - Sa 8:25
» Überraschung: Kyno 1.9 ist erschienen mit Apple Silicon Support und neuem Design
von slashCAM - Fr 15:24
» Hardware für Creators - Die besten 4K/8K Schnittrechner - Frühling 2025
von Mayk - Fr 13:23
» Resolve Color Grading Tutorials
von freezer - Fr 11:18
» Nvidia + Intel arbeiten an gemeinsamen SoC
von markusG - Fr 10:09
» Video mit KI bearbeiten
von Bluboy - Do 23:33
» AI-Diskussionsthread - Pro/Kontra?
von cantsin - Do 19:12
» Twixtor Probleme mit Marking Points
von Jott - Do 19:03
» Welches Update für Ursa MiniPro 12K?
von Jost - Do 17:47
» Neue Luma AI Ray3 Video-KI erstellt erstmals Clips mit nativem HDR
von slashCAM - Do 15:04
» LaCie Rugged SSD4: Schneller und robuster Speicher für unterwegs vorgestellt
von slashCAM - Do 14:33
» SmallRig X-Touch X221: V-Mount Akku mit IP54, Touchscreen und App-Kontrolle
von slashCAM - Do 11:30
» DJI Mini 5 Pro bringt grossen 1" Sensor, LiDAR und 4K mit 120fps
von Jott - Do 6:04
» Kinefinity Eagle-EVF erhält u.a. Log-to-Rec.709 Vorschau
von UWCine - Mi 21:31
» Viltrox wird Mitglied der L-Mount Alliance
von cantsin - Mi 20:00
» Die Canon EOS C50 erklärt - 7K RAW, 120p 4K und Open Gate
von pillepalle - Mi 16:08
» Revolutionärer AF für Cine-Objektive: Tilta Autofokus-Adapter zapft interne Kamera-AF-Daten an
von pillepalle - Mi 15:32
» Das gesamte aktuelle Z-Cam Lineup ausführlich erklärt
von Rick SSon - Mi 13:53
» Sigma Cine-Zoom 28-45mm T2 FF demnächst für 2.999 Euro erhältlich
von rudi - Mi 13:23
» Weniger Mikros sind mehr
von acrossthewire - Mi 9:52