Postproduktion allgemein Forum



Brief History on Apple ProRes RAW



Fragen rund um die Nachbearbeitung, Videoschnitt, Export, etc. (div. Software)
Antworten
pillepalle
Beiträge: 11007

Brief History on Apple ProRes RAW

Beitrag von pillepalle »

Das könnte interessant sein. Sofern es nicht in eine reine Werbeveranstaltung ausartet.



Das schreibt Steve Bayes über sich bei LinkedIn:

I retired from Apple in 2018 after 12.5 years in Product Marketing for Professional Applications. Now I am engaged in a range of interesting products being developed for the film and video industry. This includes consulting, advising and investing to use my 30 years of expertise in post-production, product development and tech marketing to enable entrepreneurs to be successful, go public or potentially be acquired.

After graduating from Northwestern U. with a film degree, I did a little bit of everything in video until eventually ending up as a video editor. I then became the first certified instructor for Avid Technology and helped to create curriculum, certified instructors worldwide and wrote The Avid Handbook in 1998.

In 1996 I became the Principle Product Designer for the Academy Award winning Avid Media Composer as well as Symphony, DS Nitris products, designing new versions until 2004. I then left the corporate world for a short time to take up consulting/ training/ DVD producing.

I became Director of Product Marketing for Media 100 and one of the 3 executives in charge of the turnaround and sale.

Since Jan 2006 I was the Senior Product Manager for Final Cut Pro at Apple Inc. I have product managed multiple pro applications as well as the Emmy Award winning ProRes and ProRes RAW, Apple's professional video codecs. The FCP user base increased from 500K to 2mil, growing at twice the rate of the industry and almost 55% of professional new purchases.

I spent my last 8 years at Apple product managing FCP X, a revolutionary change for post production - from writing the original product requirements to the final web page copy and sales demos. FCP X continues to grow at a pace never before seen in professional post production with 28 releases in 7 yrs. It continues to move into new markets for video and is currently the best selling version of FCP ever with well over 2.5 million seats.

Specialties: Product design, professional video editing, product manager for video products, marketing to video production community, author technical books/articles, product demo creation, professional presenter, product evangelist. Co-inventor of 5 US patents.


VG
Es geht doch nichts über ein solides Halbwissen.



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Blackmagic DaVinci Resolve 20.2 bringt neben Apple ProRes RAW u.a. benutzerdefinierte Metadaten
von freezer - Di 17:31
» Asus ProArt P16 mit AMD Ryzen AI 9 HX 370 CPU und RTX 5090 vorgestellt
von tom - Di 16:35
» Google Veo 3 und Veo 3 Fast: Neue Features, 1080p-Support und drastische Preissenkung
von slashCAM - Di 16:24
» Blackmagic unterstützt Apple ProRes RAW - nicht nur in Resolve
von Darth Schneider - Di 12:07
» Nanlux Evoke 150C + 600C Spotlight erklärt: Größtes Farbspektrum ihrer Klasse?
von slashCAM - Di 8:27
» Verschiedene Kameramodelle & Aufnahmeformate für Familienfeier vereinen
von Jott - Di 5:55
» Fujifilm GMX Eterna 55 erklärt: Aufnahmeformate, Großformat-Open-Gate, Fujinon 32-90
von Darth Schneider - Mo 19:41
» Was kommt, wenn die Gletscher verschwinden?
von Jott - Mo 19:12
» SmallRig Tribex Monopod, iPhone 17 Cages + High Capacity 221 Wh Akku erklärt
von slashCAM - Mo 9:51
» Magic Lantern mit deutlichem Lebenszeichen - Frische Motivation und frischer Code
von Walter Schulz - Mo 8:42
» RØDE senkt Preise für seine RØDE Wireless Mikrofonsysteme radikal
von Darth Schneider - Mo 8:14
» BRAW für Sony Kameras Sony FX3/FX3A, FX30, FX6 & FX9
von rush - So 21:33
» Erfahrungen mit vibrationsgedämpften Kamerabefestigungen an Motorrädern
von iasi - So 21:27
» ARRI soll (Teil)Verkauf erwägen
von iasi - So 19:41
» Ambient Lockit BT
von pillepalle - So 18:42
» Biete Sony Set FS7 Komplettset mit 28135G XDCA etc
von michael_zimmer - So 18:25
» Canon Legria HF G40 Camcorder mit Wide DR // CES 2016
von Jan - So 17:46
» Vimeo wird vom Investor Bending Spoons übernommen
von cantsin - So 17:13
» Fujifilm GFX Eterna 55 demnächst verfügbar für 16.500 Dollar
von Jott - So 16:05
» Edius 11.40 auf der IBC vorgestellt
von Bruno Peter - So 10:28
» Sachtler aktiv16T/18T und FSB 16T/18T Mk II Fluidköpfe vorgestellt
von pillepalle - So 1:45
» Neue Vocas Matte Box MB-260 - kompakt und frei konfigurierbar
von slashCAM - Sa 18:45
» ATOMOSphere erhält mobile Oberfläche und Transkriptionsfunktion
von slashCAM - Sa 12:51
» Blackmagic Camera App 3.0 für Android und iOS bringt viele Neuerungen
von Axel - Sa 11:32
» BPCC6Kpro mit ipad 10 verbinden
von coldcase - Fr 23:51
» Blackmagic Camera ProDock für iPhone 17 erklärt
von slashCAM - Fr 21:21
» Atomos stellt Studio PRO-2710 4K OLED Referenzmonitor mit Umgebungslicht-Kalibrierung vor
von slashCAM - Fr 18:40
» Atomos Shinobi 7 RX - 7" HDR-SDI/HDMI-Monitor mit Kamerasteuerung und Touch-Fokus
von pillepalle - Fr 17:48
» Sigma 20-200mm F3.5-6.3 DG | Contemporary vorgestellt
von slashCAM - Fr 15:59
» Blackmagic Camera ProDock - Dockingstation für iPhone 17 Pro Filmer
von rush - Fr 9:01
» Datacolor SpyderExpress - Monitor-Farbkalibrierung in nur 90 Sekunden
von slashCAM - Do 9:33
» Nikon ZR - erstaunlich günstige DSLM mit integrierter RED-RAW Aufzeichnung
von pillepalle - Mi 22:43
» RED V-RAPTOR XE - 8K Global Shutter Vista Vision Kamera zum halben Preis
von iasi - Mi 18:12
» Cartoni Mixo 21 Fluid Head
von pillepalle - Mi 17:05
» Canon Cinema EOS C50 - Vollformat kompakt mit 7K60p Open Gate RAW Aufzeichnung
von Rick SSon - Mi 12:25