Licht Forum



Diffusion Materialien und Wirkung



Alles rund um Lichtsetzung, Lichtausrüstung uä.
Antworten
Frank Glencairn
Beiträge: 23307

Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von Frank Glencairn »

Wer immer schon mal wissen wollte was verschiedene Diffusion Materialien tatsächlich machen, hier ist der Artikel dazu

There is a huge chasm between knowing lighting tools and knowing them intimately. Regardless of the approach, it takes a long time and a lot of experience to get to the latter. There is a wide array of options on the market, so how do you know what to use and when? I have been shooting for some time now, and assisting those better than me for even longer. I have had the opportunity to work with a wide array of lights and lighting augmentation, but its only been a few items at a time, sometimes spread over many months (or years) before seeing them again. Many cinematographers have their go-to approach to bouncing and diffusing light by always keeping a small selection of materials in their kit. Oftentimes, these were chosen because of what’s available. Other times, we hear its good, so we use it. But unless you’ve had a lot of practice and seen the side-by-side effects of each, it can be hard to know what would work best in a given situation. Because of this, I decided to conduct an in-depth test of various diffusion and bounce materials centralized in one location in a controlled environment. Welcome to the Ultimate Diffusion and Bounce Test.

A little background. I am a documentary cinematographer who has to shoot a lot of interviews for my projects. Interview lighting can range from a simple, no-frills, one-light setup to a massive lighting package with hours of setup time. Regardless of the scale, you want the interview to look as good as it can. Just shining a light on someone doesn’t always produce the most flattering look. You generally need to soften the light by either diffusing it, bouncing it, or both. The decision of which to do, and what materials to use is the question. What look are you going for? Is you space limited? How much time do you have to set up? What’s your budget? All of these factors play into the decision – and having an answer to these questions is an important first step.

This test is designed to answer some of those questions. I must admit, this is primarily a selfish test to see what I like best. But it is also a test to give all cinematographers a resource to look at the same materials and decide for themselves what looks best to fits their needs. This test is by no means limited to documentary interview lighting. These tools are the same used for any lighting setup, whether you’re shooting a documentary, commercial, or feature film. Every material, whether diffusing or bouncing, augments the quality and output of the light source to produce a specific look and feel.

http://blog.mattporwoll.com/the-ultimat ... 3w9tmn0D58
Sapere aude - de omnibus dubitandum



suchor
Beiträge: 410

Re: Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von suchor »

Danke fürś teilen, sehr interessant.Wenn nur mein Englisch nicht so schlecht wäre😩



Frank Glencairn
Beiträge: 23307

Re: Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von Frank Glencairn »

Gut das die Clips und die Bilder nicht auf Englisch sind ;-)
Sapere aude - de omnibus dubitandum



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Canon stellt Dual-Fisheye für 180-Grad-VR vor
von Frank Glencairn - Mo 5:52
» Ärger mit Micro Sandisk extr Pro
von klusterdegenerierung - So 22:31
» Auto low audio sound to high Audio qualy?
von klusterdegenerierung - So 20:00
» Kein mp3 import!
von klusterdegenerierung - So 12:11
» Arri Raw (.arx) in Premiere Pro
von DKPost - So 11:52
» Suche JVC DT-V1910CG oder Sony BVM D/A-Serie Monitore
von guut - So 11:03
» Eigenes kartenspiel mit software erstellen.
von walang_sinuman - So 10:18
» Motor Smart: Intelligenter AutoFocus-Motor von PDMovie nutzt LiDAR und KI
von Bildlauf - So 10:10
» Lydia
von klusterdegenerierung - So 0:33
» Tieraufnahmen mit dem MKE600 + H1 Essential rauschen
von Blackbox - Sa 18:17
» AMD Radeon RX 7900 GRE mit 16GB und 256 Bit - preiswerte Grafikkarte für DaVinci Resolve?
von medienonkel - Sa 12:42
» Neue Blackmagic Cloud Store Max Speicherlösungen mit 24 und 48 TB
von slashCAM - Sa 11:36
» Davinci Resolve, Color Card und Monitorkalibrierung
von MK - Sa 11:26
» HORIZON
von 7River - Sa 10:57
» VideoGigaGAN - Adobe zeigt generative KI Super Resolution für Bewegtbilder
von BildTon - Sa 6:42
» Sendung Ersatzteile aus nicht EU Ländern nach Deutschland
von soulbrother - Fr 21:01
» Neues Blackmagic DaVinci Resolve 19 bringt über 100 neue Funktionen
von Frank Glencairn - Fr 20:58
» - Erfahrungsbericht - DJI Pocket 3
von Frank Glencairn - Fr 20:09
» Flackern bei der Digitalisierung - USB Grabby
von Laboriosa - Fr 13:36
» Aktuelle rechtliche Situation für AI generierte Inhalte
von Frank Glencairn - Fr 10:57
» LVX AURORA VISTA Primes - Re-Housing und Vintage Tuning jetzt auch in Europa
von slashCAM - Fr 9:39
» Nach 7 Jahren mit der OG BMPCC finde ich das Bild noch immer schön.
von Frank Glencairn - Fr 7:02
» Apple Vision Pro: Verkaufsstart (USA) ab Februar für 3.499,- Dollar + neuer Werbeclip
von Darth Schneider - Fr 5:57
» H264 4K Minischneideprogramm Empfehlung? Freeware?
von Videopower - Do 22:31
» Hi 8 Videos schärfer machen
von Manschy - Do 20:52
» WORKFLOW: Stockfootage & Resolve
von freezer - Do 19:20
» AMDs Notebook APU Strix Halo - besser als Apples M3 Pro Chip?
von berlin123 - Do 17:34
» AJA: ColorBox 2.1 ACES-Workflow und DRM2 für das DIT-Cart erklärt
von slashCAM - Do 15:48
» Ambisonics in Resolve
von Axel - Do 12:09
» Messevideo: Atomos NINJA PHONE erklärt
von Frank Glencairn - Do 6:06
» Tragischer Unfall am Set trotz Filmwaffe: Kamerafrau stirbt nach Schuß von Alec Baldwin
von iasi - Mi 19:53
» SmallRig @ NAB 2024: Potato Jet Stativ, Brandon Li Cage, VB212 Akku
von iasi - Mi 19:46
» Retention Video Editing ist tot
von DeeZiD - Mi 16:56
» Resolve-Mac, 5000€
von Franz86 - Mi 14:34
» Audition CS6 > Arbeitsbereich aus Versehen gelöscht
von Herbie - Mi 12:10