Postproduktion allgemein Forum



Brief History on Apple ProRes RAW



Fragen rund um die Nachbearbeitung, Videoschnitt, Export, etc. (div. Software)
Antworten
pillepalle
Beiträge: 11293

Brief History on Apple ProRes RAW

Beitrag von pillepalle »

Das könnte interessant sein. Sofern es nicht in eine reine Werbeveranstaltung ausartet.



Das schreibt Steve Bayes über sich bei LinkedIn:

I retired from Apple in 2018 after 12.5 years in Product Marketing for Professional Applications. Now I am engaged in a range of interesting products being developed for the film and video industry. This includes consulting, advising and investing to use my 30 years of expertise in post-production, product development and tech marketing to enable entrepreneurs to be successful, go public or potentially be acquired.

After graduating from Northwestern U. with a film degree, I did a little bit of everything in video until eventually ending up as a video editor. I then became the first certified instructor for Avid Technology and helped to create curriculum, certified instructors worldwide and wrote The Avid Handbook in 1998.

In 1996 I became the Principle Product Designer for the Academy Award winning Avid Media Composer as well as Symphony, DS Nitris products, designing new versions until 2004. I then left the corporate world for a short time to take up consulting/ training/ DVD producing.

I became Director of Product Marketing for Media 100 and one of the 3 executives in charge of the turnaround and sale.

Since Jan 2006 I was the Senior Product Manager for Final Cut Pro at Apple Inc. I have product managed multiple pro applications as well as the Emmy Award winning ProRes and ProRes RAW, Apple's professional video codecs. The FCP user base increased from 500K to 2mil, growing at twice the rate of the industry and almost 55% of professional new purchases.

I spent my last 8 years at Apple product managing FCP X, a revolutionary change for post production - from writing the original product requirements to the final web page copy and sales demos. FCP X continues to grow at a pace never before seen in professional post production with 28 releases in 7 yrs. It continues to move into new markets for video and is currently the best selling version of FCP ever with well over 2.5 million seats.

Specialties: Product design, professional video editing, product manager for video products, marketing to video production community, author technical books/articles, product demo creation, professional presenter, product evangelist. Co-inventor of 5 US patents.


VG
Es geht doch nichts über ein solides Halbwissen.



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» SanDisk stellt Extreme Fit vor: Aktuell kleinster 1TB USB-C-Speicherstick
von cantsin - Sa 19:37
» Sirui ASTRA - erste Vollformat-Anamorphoten mit Autofokus vorgestellt
von iasi - Sa 19:33
» Coca-Cola gibt KI als Kreativität aus und lässt Weihnachts-Werbespot generieren
von MaxSchreck - Sa 19:01
» Voigtländer Apo Lanthar 28mm f2 Aspherical
von Funless - Sa 18:59
» Was schaust Du gerade?
von Darth Schneider - Sa 16:49
» Was hörst Du gerade?
von pillepalle - Sa 16:47
» Canon EOS R5C Kamera -neuwertig OVP + Smalrig Black Mamba Kit
von matth3s - Sa 14:57
» Panasonic S5 - Allgemeine Fragen, Tipps und Tricks, Zeig deine Bilder/Videos usw.
von Darth Schneider - Sa 14:23
» Was hast Du zuletzt gekauft?
von FocusPIT - Sa 10:54
» Nikon ZR in der Praxis: 6K 50p RED RAW Monster für 2.349,- Euro mit klassenbester Colorscience?
von stip - Sa 10:23
» RØDECaster Video S: Kompakte Produktionskonsole für Video und Audio
von Darth Schneider - Sa 9:52
» Mit Filmen GELD verdienen (Filminvests): Mit UWE BOLL
von 7River - Fr 18:12
» HONORARE & HONORARGRÖßEN im Film: Mit Florian Tessloff
von Nigma1313 - Fr 13:15
» Canon EOS C50 im Praxistest: Kompaktes Arbeitstier mit 7K 50p Raw - die neue FX3 Konkurrenz
von Rick SSon - Fr 12:43
» Alien: Romulus - Teaser Trailer online - produziert von Ridley Scott, gedreht auf Alexa 35
von Jott - Fr 6:37
» Sony FX3 Nachfolger: Wie wichtig ist Open Gate wenn ein elektronisch verstellbarer ND Filter möglich wäre?
von Mikkel - Fr 1:42
» Autofokus-Einstellungen Panasonic S5II/IIX/S9
von Bildlauf - Do 20:35
» !!BIETE!! DJI AIR 3 Fly More Combo RC2
von klusterdegenerierung - Do 20:02
» Linsen (Vintage, Anamorphic & Co.)
von Funless - Do 17:13
» Nikon ZR Lesertester gesucht! Nikon ZR zu gewinnen
von j.t.jefferson - Do 14:21
» DJI Neo 2: Kompakte Selfie-/FPV-Drohne mit Rundum-Hinderniserkennung und 4K/100p
von slashCAM - Do 13:36
» Apple plant OLED-MacBook Pro, Mac Studio M6 Ultra und Mini-LED Studio Display
von slashCAM - Do 11:06
» Behind the Scenes - Gute Sammlung
von iasi - Do 10:08
» Täglich über 15 Millionen US-Dollar Verlust? Sora 2 kommt OpenAI teuer zu stehen
von iasi - Mi 21:38
» ARRI Film Lab: Bewährte Color Science als OpenFX-Plugin
von Darth Schneider - Mi 19:23
» Panasonic beendet LUMIX PRO Service
von Jan - Mi 19:13
» Sony Xperia VII und FX3 / FX6
von j.t.jefferson - Mi 18:09
» Synchronisation mehrerer Kameras mit Unterbrechungen
von j.t.jefferson - Mi 16:17
» Datacolor SpyderX Pro unterstützt jetzt 3D-LUTs und Content Credentials
von dienstag_01 - Mi 12:09
» Das Audio ducking will nicht funktionieren
von Aloha - Mi 9:09
» ARRI Film Lab
von Clemens Schiesko - Di 23:07
» Middle Control 3.0 - Sony Kameras via ATEM steuern
von rush - Di 22:08
» Canon EOS R6 Mark III mit 32,5 MP-Sensor, 7K Raw 50/60p und Open Gate Aufnahme vorgestellt
von roki100 - Di 20:52
» Orbsmart R82 mit ZDMC AnzeigeWerbung
von Nvidia 3D - Di 18:17
» Neues Apple TV Intro - Logo aus Glas statt KI und CGI
von Darth Schneider - Di 16:03