Licht Forum



Diffusion Materialien und Wirkung



Alles rund um Lichtsetzung, Lichtausrüstung uä.
Antworten
Frank Glencairn
Beiträge: 26509

Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von Frank Glencairn »

Wer immer schon mal wissen wollte was verschiedene Diffusion Materialien tatsächlich machen, hier ist der Artikel dazu

There is a huge chasm between knowing lighting tools and knowing them intimately. Regardless of the approach, it takes a long time and a lot of experience to get to the latter. There is a wide array of options on the market, so how do you know what to use and when? I have been shooting for some time now, and assisting those better than me for even longer. I have had the opportunity to work with a wide array of lights and lighting augmentation, but its only been a few items at a time, sometimes spread over many months (or years) before seeing them again. Many cinematographers have their go-to approach to bouncing and diffusing light by always keeping a small selection of materials in their kit. Oftentimes, these were chosen because of what’s available. Other times, we hear its good, so we use it. But unless you’ve had a lot of practice and seen the side-by-side effects of each, it can be hard to know what would work best in a given situation. Because of this, I decided to conduct an in-depth test of various diffusion and bounce materials centralized in one location in a controlled environment. Welcome to the Ultimate Diffusion and Bounce Test.

A little background. I am a documentary cinematographer who has to shoot a lot of interviews for my projects. Interview lighting can range from a simple, no-frills, one-light setup to a massive lighting package with hours of setup time. Regardless of the scale, you want the interview to look as good as it can. Just shining a light on someone doesn’t always produce the most flattering look. You generally need to soften the light by either diffusing it, bouncing it, or both. The decision of which to do, and what materials to use is the question. What look are you going for? Is you space limited? How much time do you have to set up? What’s your budget? All of these factors play into the decision – and having an answer to these questions is an important first step.

This test is designed to answer some of those questions. I must admit, this is primarily a selfish test to see what I like best. But it is also a test to give all cinematographers a resource to look at the same materials and decide for themselves what looks best to fits their needs. This test is by no means limited to documentary interview lighting. These tools are the same used for any lighting setup, whether you’re shooting a documentary, commercial, or feature film. Every material, whether diffusing or bouncing, augments the quality and output of the light source to produce a specific look and feel.

http://blog.mattporwoll.com/the-ultimat ... 3w9tmn0D58
Sapere aude - de omnibus dubitandum



suchor
Beiträge: 420

Re: Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von suchor »

Danke fürś teilen, sehr interessant.Wenn nur mein Englisch nicht so schlecht wäre😩



Frank Glencairn
Beiträge: 26509

Re: Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von Frank Glencairn »

Gut das die Clips und die Bilder nicht auf Englisch sind ;-)
Sapere aude - de omnibus dubitandum



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Werbung - es geht auch gut ;) Sammelthread
von Bluboy - Fr 17:59
» RØDE verschenkt neuen Wireless Micro Kameraempfänger als Upgrade
von slashCAM - Fr 12:27
» DJI Mini 5 Pro kommt in 5 Wochen - mit 50 Min Flugzeit und LiDAR
von blueplanet - Fr 12:10
» Seagates 30 TB HAMR-Festplatten ab sofort im Handel frei erhätlich
von slashCAM - Fr 9:30
» AV1 Codec in Premiere
von Bluboy - Do 19:19
» Sigma 17-40mm F1.8 DC ART an Sony FX30 und DJI RS4 Mini im Praxistest / Teil 1
von rush - Do 17:46
» Nanlite pico - neues, kompaktes Vollfarben-LED-Panel für die mobile Videoproduktion
von Alex - Do 17:02
» Neu in Adobe Firefly - Sound Effects, Kompositionsvorlagen und mehr
von slashCAM - Do 15:36
» ACHTUNG WETRANSFER!
von rush - Do 14:02
» DaVinci Resolve 20 Workshop - AI Depth Map unkompliziert für Titel-Effekte nutzen
von speedy gonzales - Do 13:58
» Portkeys LS7P - 7"-On-Camera-Monitor mit integrierter Kamerasteuerung
von tom - Do 11:29
» DJI Mavic 4 Pro in der Praxis: 10Bit 6K 50p Log, 360° Gimbal – für wen lohnt sich die C2 Drohne?
von wind1414 - Do 10:28
» Neue Lexar NM990 PCIe 5.0 SSD liest Daten mit bis zu 14.000 MB/s
von slashCAM - Do 10:24
» DJIs Mic 3 Funkmikro kommt bald zusammen mit der Osmo 360 Kamera
von tom - Do 10:10
» Panasonic LUMIX S1II im Praxistest: Beste Video-DSLM ihrer Klasse Dank 5.1K Open Gate u. hohem DR?
von radneuerfinder - Mi 23:20
» Licht how to:
von Darth Schneider - Mi 22:23
» Sony ECM-778 - neues XLR-Richtmikrofon mit Hi-Res Audio für Profis
von TomStg - Mi 19:39
» Biete: Tascam DR-10C Mini Rekorder
von pillepalle - Mi 18:17
» Biete: Fuji X-E1 Body - 16,3MP APS-C
von pillepalle - Mi 18:10
» Nikon Z f Vollformat DSLM im Retro-Look (FM2) für 2.499,- Euro vorgestellt: 24MP Sensor, 4K 10 Bit 60p …
von Funless - Mi 16:36
» Neue Nikon Z8 Firmware 3.01 soll Objektiv-Kompatibilität verbessern
von slashCAM - Mi 15:21
» Konkurrenz für IMAX - Neues HDR-Premiumkinoformat Vue Epic für Europa
von dienstag_01 - Mi 14:13
» Panasonic LUMIX S1II und S1IIE für Videofilmer - bis zu 15 Blendenstufen und ARRI Log
von roki100 - Mi 12:44
» Zwei leichte Samyang Prima-Objektive (16mm / 85mm) für Sony E vorgestellt
von slashCAM - Mi 10:12
» Vorsicht, Crew United Abo Falle!!
von hannaern - Mi 9:48
» RØDE Wireless Micro: Ab sofort auch kabellose iPhone-Aufnahme ohne Empfänger
von Blackbox - Di 17:46
» Motor Smart: Intelligenter AutoFocus-Motor von PDMovie nutzt LiDAR und KI
von Darth Schneider - Di 16:20
» Zoom M3 Mictrak Erfahrungen?
von Jörg - Di 15:46
» Social Media, KI & Co. - Neue Gefährdungslagen für die Meinungsvielfalt
von Blackbox - Di 15:46
» Zittern mit 50fps Clip in 25fps Timeline
von blueplanet - Di 13:14
» "32 Bit float" Recording - Ist das wirklich besser?
von ksingle - Di 12:37
» Neue Dummy-Adapter von SWIT für NP-F-, LP-E6- und NP-FZ100-Akkus
von Blackbox - Di 2:37
» LensNode Plug-In
von j.t.jefferson - Mo 22:36
» 15.000 Euro - welche Kamera
von pillepalle - Mo 21:04
» Kamera- & Objektivangebote: Bis zu 1.000€ Rabatt bei Nikon, Canon & Co
von slashCAM - Mo 16:12