Licht Forum



Diffusion Materialien und Wirkung



Alles rund um Lichtsetzung, Lichtausrüstung uä.
Antworten
Frank Glencairn
Beiträge: 23145

Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von Frank Glencairn »

Wer immer schon mal wissen wollte was verschiedene Diffusion Materialien tatsächlich machen, hier ist der Artikel dazu

There is a huge chasm between knowing lighting tools and knowing them intimately. Regardless of the approach, it takes a long time and a lot of experience to get to the latter. There is a wide array of options on the market, so how do you know what to use and when? I have been shooting for some time now, and assisting those better than me for even longer. I have had the opportunity to work with a wide array of lights and lighting augmentation, but its only been a few items at a time, sometimes spread over many months (or years) before seeing them again. Many cinematographers have their go-to approach to bouncing and diffusing light by always keeping a small selection of materials in their kit. Oftentimes, these were chosen because of what’s available. Other times, we hear its good, so we use it. But unless you’ve had a lot of practice and seen the side-by-side effects of each, it can be hard to know what would work best in a given situation. Because of this, I decided to conduct an in-depth test of various diffusion and bounce materials centralized in one location in a controlled environment. Welcome to the Ultimate Diffusion and Bounce Test.

A little background. I am a documentary cinematographer who has to shoot a lot of interviews for my projects. Interview lighting can range from a simple, no-frills, one-light setup to a massive lighting package with hours of setup time. Regardless of the scale, you want the interview to look as good as it can. Just shining a light on someone doesn’t always produce the most flattering look. You generally need to soften the light by either diffusing it, bouncing it, or both. The decision of which to do, and what materials to use is the question. What look are you going for? Is you space limited? How much time do you have to set up? What’s your budget? All of these factors play into the decision – and having an answer to these questions is an important first step.

This test is designed to answer some of those questions. I must admit, this is primarily a selfish test to see what I like best. But it is also a test to give all cinematographers a resource to look at the same materials and decide for themselves what looks best to fits their needs. This test is by no means limited to documentary interview lighting. These tools are the same used for any lighting setup, whether you’re shooting a documentary, commercial, or feature film. Every material, whether diffusing or bouncing, augments the quality and output of the light source to produce a specific look and feel.

http://blog.mattporwoll.com/the-ultimat ... 3w9tmn0D58
Sapere aude - de omnibus dubitandum



suchor
Beiträge: 409

Re: Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von suchor »

Danke fürś teilen, sehr interessant.Wenn nur mein Englisch nicht so schlecht wäre😩



Frank Glencairn
Beiträge: 23145

Re: Diffusion Materialien und Wirkung

Beitrag von Frank Glencairn »

Gut das die Clips und die Bilder nicht auf Englisch sind ;-)
Sapere aude - de omnibus dubitandum



 Aktuelle Beiträge [alle Foren]
 
» Blackmagic PYXIS 6K: Die Vollformat „Box“-Kamera mit Viewfinder, 2x SDI, Sideplates (!) uvm.
von iasi - Di 8:59
» AMDs Notebook APU Strix Halo - besser als Apples M3 Pro Chip?
von Jost - Di 8:58
» Woody Allen: Coup de Chance (ab Herbst 2023, Venedig)
von Skeptiker - Di 8:19
» Apple Vision Pro: Verkaufsstart (USA) ab Februar für 3.499,- Dollar + neuer Werbeclip
von Darth Schneider - Di 6:10
» Panasonic S5 - Allgemeine Fragen, Tipps und Tricks, Zeig deine Bilder/Videos usw.
von roki100 - Di 0:46
» Was schaust Du gerade?
von roki100 - Mo 23:41
» Retention Video Editing ist tot
von berlin123 - Mo 21:13
» Cannes 2024
von iasi - Mo 21:09
» Panasonic HC X2000 und Rode
von rush - Mo 21:02
» Meine erste Kritik in Filmthreat :-)
von Frank Glencairn - Mo 15:15
» SmallRig: Creators Toolkit
von Darth Schneider - Mo 15:13
» Bullet Time Setup aus 75 DSLRs :)
von LarsS - Mo 12:49
» Dehancer Pro - Filmsimulation auf höchstem Niveau
von MK - Mo 12:12
» Kostenlose Motion Cam App ermöglicht erstmals CinemaDNG RAW-Videoaufnahme auf Smartphones
von cantsin - Mo 9:39
» Air2S Problem Speicherkarte
von Jott - Mo 9:34
» Was hörst Du gerade?
von klusterdegenerierung - Mo 1:00
» Linsen (Vintage, Anamorphic & Co.)
von roki100 - So 21:02
» Was hast Du zuletzt gekauft?
von Darth Schneider - So 19:24
» CyberLink PowerDirector: Noch mehr integrierte KI-Effekte für Video
von medienonkel - So 18:40
» Anfänger im Schnitt Stunden- bzw. Tageshonorar Beteiligung am Gewinn
von Bergspetzl - So 18:17
» AOCs neue Preisbrecher-Monitore für Bildverarbeitung
von cantsin - So 17:51
» Tilta Khronos Zubehör-System fürs iPhone 15 Pro
von iasi - So 16:17
» Ärger mit Micro Sandisk extr Pro
von macaw - So 0:15
» Nach 7 Jahren mit der OG BMPCC finde ich das Bild noch immer schön.
von roki100 - So 0:04
» Tieraufnahmen mit dem MKE600 + H1 Essential rauschen
von soulbrother - Sa 22:53
» AJA kündigt zahlreiche Produkt-Updates mit neuen Funktionen an
von medienonkel - Sa 19:26
» Werbung - es geht auch gut ;) Sammelthread
von Alex - Sa 12:37
» Sony bringt weiteres Weitwinkel-Zoomobjektiv - FE 16-25mm F2.8 G
von TomStg - Sa 9:27
» Samyang V-AF - Autofokus-Objektive für (Sony Alpha-)Filmer
von radneuerfinder - Fr 23:35
» Dank KI: Propagandafilm leichtgemacht
von macaw - Fr 21:12
» Netflix „Ripley“
von Frank Glencairn - Fr 19:17
» Insta360 X4 360°-Action-Kamera filmt in 8K
von Achim KCW - Fr 18:35
» Blackmagic URSA Cine 12K - 16 Blendenstufen für 15.000 Dollar!
von Frank Glencairn - Fr 17:33
» Fujinon XF 18-120mmF4 LM OZ WR - Erfahrungsbericht
von Skeptiker - Fr 15:44
» BADEN GEHEN | Making Of + Teaser
von Clemens Schiesko - Fr 15:38